Japonia: główny urząd podatkowy chce zachęcić młodych ludzi do picia alkoholu

  • Dodał: Zuzanna Ptaszyńska
  • Data publikacji: 18.08.2022, 12:58

Japoński główny urząd podatkowy ogłosił konkurs Sake Viva!, dzięki któremu będzie można znaleźć sposób na zachęcenie młodych mieszkańców do spożywania większej ilości alkoholu. Urzędnicy tłumaczą, że ma to na celu wspomożenie gospodarki, gdyż od lat notuje się coraz niższe wpływy z akcyzy.

 

Młodzi Japończycy piją mniej alkoholu niż ich rodzice, a trend ten negatywnie wpływa na dochody z akcyzy ze sprzedaży m.in. tradycyjnego sake. Według danych przedstawionych w The Japan Times, spożycie alkoholu w Japonii spadło ze 100 litrów napojów alkoholowych na osobę w 1995 roku do 75 litrów w 2020 roku, a udział dochodów z akcyzy w budżecie państwa spadł z 5% w 1980 roku do 1,7% w 2020 roku.

 

Z tego powodu japoński główny urząd podatkowy ogłosił konkurs Sake Viva!. Jest on skierowany do Japończyków w wieku 20-39 lat, którzy proszeni są o podzielenie się swoimi pomysłami biznesowymi na to, jak pobudzić popyt na alkohol wśród rówieśników. Chodzi nie tylko o wzrost sprzedaży sake, ale też piwa, wina czy whiskey. Mogą to być zarówno standardowe kampanie reklamowe i promocyjne, jak i takie z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, np. sztucznej inteligencji.

 

Pomysły mogą być zgłaszane do końca września. Najlepsze z nich zostaną następnie opracowane z pomocą ekspertów, zanim ostateczne propozycje zostaną przedstawione w listopadzie.

 

Źródło: BBC

Zuzanna Ptaszyńska

Doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego (nauki o polityce i administracji - stosunki międzynarodowe) zamiłowana w historii popkultury i wszystkim, co brytyjskie.