
"War Thunder": kolejny wyciek tajnych planów wojskowych, tym razem chińskich
- Dodał: Karol Truszkowski
- Data publikacji: 03.06.2022, 12:45
Żyjemy w naprawdę ciekawych czasach. Kiedyś, aby zyskać dostęp do tajnych informacji wojskowych, trzeba było zorganizować precyzyjnie obmyślone akcje wywiadowcze lub posłużyć się drogą i zaawansowaną technologią. Dzisiaj wystarczy zaledwie śledzić forum multiplayerowej gry komputerowej. Po raz kolejny na stronach związanych z, pierwotnie rosyjskim, a obecnie węgierskim, deweloperem Gaijin Entertainment i grą War Thunder pojawiły się objęte tajemnicą plany.
Przypomnijmy: w zeszłym roku na forum WT pojawiły się niejawne dokumenty o brytyjskim czołgu Challenger 2, a kilka miesięcy później o francuskim czołgu Leclerc. W obu przypadkach moderatorzy zainterweniowali tak szybko, jak tylko się dało i skasowali wpisy z wrażliwymi danymi, a ponadto przekazali użytkownikom, że tego typu publikacje są niezgodne z prawem i mogą stanowić zagrożenie dla ludzi, którzy mają do czynienia z tymi maszynami na co dzień.
Apel jednak nic nie dał i ponownie doszło do wycieku. Anonimowy internauta z Chin, wysoce prawdopodobne, że członek załogi czołgowej, wstawił na forum zdjęcie z dokumentami zawierającymi informacje na temat zdolności penetracyjnych amunicji DTC10-125 do czołgu ZTZ-99A. Na fotografii widoczny też był schemat i adnotacje dot. obudowy. Ponadto użytkownik uparcie twierdził, że prezentowane przez niego treści nie są tajne. Rzekomo miał on nawet próbować sprzedać w Internecie egzemplarze instrukcji czołgu, w której oczywiście poruszono wątek rzeczonej amunicji.
Motywem publikacji miało być pokazanie deweloperom, że trzeba do War Thundera wprowadzić poprawki. Moderatorzy forum zareagowali tak, jak w przypadkach zeszłorocznych wycieków, a użytkownicy uznali, że Chińczyka czekają teraz "ciekawe czasy".
War Thunder to wieloosobowa gra wideo, stworzona i wydana w 2011 roku przez rosyjskie studio Gaijin Entertainment. Tytuł umożliwia toczenie bitew przy użyciu samolotów, śmigłowców, czołgów oraz okrętów w realiach drugiej wojny światowej czy konfliktów zimnowojennych. Do dyspozycji graczy oddano pojazdy z tych okresów, ale też współczesne konstrukcje.
Źródło: Eurogamer, Polygon, Community War Thunder

Karol Truszkowski
Miłośnik geografii, historii XX wieku, ciężkiej muzyki i japońskiej popkultury. Absolwent Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.