Włochy: kara dla Amazona
Royhanya/Wikimedia Commons

Włochy: kara dla Amazona

  • Data publikacji: 09.12.2021, 22:45

Kara wystosowana przez Włochy dla marki Amazon wynosić będzie ponad miliard euro. Wszystko przez to, że firma nadużyła swojego wizerunku w dominacji na rynku włoskim, przez co poszkodowane zostały inne firmy oferujące usługi komercyjne. Koncern uważa karę za nieuzasadnioną i planuje odwołanie się od niej.

 

Według przedstawicieli Urzędu Antymonopolowego firma naruszyła art. 102 Traktatu Unii Europejskiej dotyczący zakresu nadużywania dominującej pozycji. Ponadto uważają, że najbardziej poszkodowane zostały firmy działające w obszarze logistyki oraz e-handlu. Swoją decyzję argumentują: - W ten sposób Amazon zaszkodził konkurencyjnym operatorom logistycznym handlu elektronicznego, uniemożliwiając im oferowanie się sprzedawcom internetowym jako dostawcy wysokiej jakości usług porównywalnych z logistyką Amazona. Takie zachowania pogłębiły zatem przepaść między siłą Amazona a siłą konkurencji, nawet w przypadku dostarczania zamówień w handlu elektronicznym.

 

Jak uważa regulator, Amazon wykorzystuje jedno ze swych narzędzi, którym jest usługa Prime, do zwiększania szans sprzedaży na swojej platformie internetowej. Prime oferuje bogate oferty dla swych stałych klientów, którzy otrzymują ogromne promocje na specjalne okazje, jak słynny Black Friday czy Cyber Monday. Dodatkowo przypominamy, że dzięki rozszerzeniu tej usługi, użytkownik ma dostęp do wielu seriali i filmów, które nie są powszechnie dostępne. 

 

Koncern natychmiastowo odpowiedział na zarzuty, nie zgadzając się z nimi. W swym oficjalnym oświadczeniu podkreśla, że kara jest nieuzasadniona i nieproporcjonalna.

 

 

 

Źródło: dw.com/es, bankier.pl